summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/coaching
diff options
context:
space:
mode:
authorhttp://sirireiter.dk/ <http://sirireiter.dk/@web>2009-03-13 01:59:00 +0100
committerSiri Reiter website <sirireiter@mail.bitbase.dk>2009-03-13 01:59:00 +0100
commit83986e545b645cc398a123e662682492c161b2e8 (patch)
tree772eba84a1631d002e0e548a0db0d4d2346987a2 /coaching
parentbd2685d0fc7b6fb4002efdf6da3c91eba31f192d (diff)
Anonymised case. Typographic clean up.
Diffstat (limited to 'coaching')
-rw-r--r--coaching/citater.mdwn108
1 files changed, 46 insertions, 62 deletions
diff --git a/coaching/citater.mdwn b/coaching/citater.mdwn
index 15f61aeb..b6dda723 100644
--- a/coaching/citater.mdwn
+++ b/coaching/citater.mdwn
@@ -1,64 +1,48 @@
# Citater om Coaching
-Evaluering / Udbytte for Kursusident 05079808 - Siri Reiter 0305681814:
-
- side 1.
-
-
-• Gennemgang af handlingsplan fra AF.
-• Opstilling af mål for Coaching: Selvforsørgelse.
-• Tager skridt til at få fremstillet visitkort.
-• Laver opsøgende salg hos eksisterende kunder.
-• Laver budget. Justerer budget. Er tilfreds med budget.
-• Anvender gennem hele forløbet metoden Listeteknik for afklaring - f.eks. ”Hvordan opsøge nye kunder” og ”Hvad afholder mig fra at kontakte forlagsredaktører” - m.v.
-• Bliver gennem Coaching forløbet mere og mere bevidst om og realistisk omkring hvad det er muligt at nå i et givent tidsrum, herunder øget fokus på prioritering af ”det vigtigste først”. Og, at det at være selvstændig erhvervsdrivende - også - indebærer tid til overblik, planlægning og administration. Indimellem rokkes ved tidsplaner FORDI ting bare tager den tid de nu ta’r.
-• K bliver klar over, at hun ved prissætning IKKE skal tage ansvar for kundens økonomi og at hun skal prissætte så surhed undgås ved ekstraarbejde.
-• Har defineret indsatsområder i.f.t. at få nye kunder.
-• På vej til større ro og accept omkring af være som SR nu er.
-• Får undervejs en del gode ideer - f.eks. produktblad om ”foredrag” om Grafisk Design. Hvad er Grafisk Design og hvordan kan nye kunder få gavn og glæde af at investere / handle med K.
-• Bliver klar over at tekster skal være overskuelige for kunderne.
-• Ser et ”arbejdspunkt” m.h.t. at kunne finde FRED og ro indeni ved udsigten til at skulle holde foredrag / salgspræsentationer / være i spørgepanel / give ideer til kunder.
-• Vigtigt, at være tilfredsstillet i hvilen.
-• Mister en uges tid - balancen... der er for meget arbejde til den tid der er til rådighed...får fornyet overblik gennem samtale og coaching - og - sætter fokus på at stabilisere sin arbejdsindsats, planlægning, prioritering og gennemførelse. Konstaterer efterfølgende at frustrationen - var forbigående.
-• Får mange hjemmeopgaver - bl.a.: ”Hvis der er noget jeg er i tvivl om - UNDERSØG det”
-• K sætter fokus på at lave gode OG korte ansøgninger.
-• K fokuserer gennem hele Coachingforløbet på at finde ind til sin UNIKNESS: Hvad ER det, der er helt specielt ved SR og hendes måde at lave Grafisk Design på / undervise m.v.
-• Et særkende for SR er, at hun laver design med holdning.
-• K er også i hele forløbet fokuseret på fragmenter til brug for opbygning af sin hjemmeside på internettet.
-• Indser, især i begyndelsen af forløbet, at ”ar på sjælen” KAN være medvirkende til - barrierer omkring at turde lave opsøgende salg - og - at modtage ros og rimelig betaling.
-• Glæder sig - ekstra - den dag, hvor det synes REALISTISK (gennem gentagne gange at have lavet budget) at skabe indtægter.
-• K indser - at hun rent FAKTISK arbejder på at realisere sin virksomhed HELE TIDEN - også - udover de opgaver som er fakturerbare. Og, glædes. Det samme gør jeg, som Coach, idet det viser mig, AT målet om, at være selvforsørgende, er opnåeligt.
-
-
-
-
-
-
-
-
-side 2.
-
-
-• K’s bevidsthed om at fakturere øges gennem hele forløbet. JA, dette kan faktureres, og JA, nu skriver og afsender jeg, igen, fakturaer. Det ER en del af selvforsørgelse - og - JA, jeg må gerne sætte pris på mig selv. OG: JA, kunderne betaler.
-• Får en idé om at inddele sine mange gøremål i intervaller a 15 minutter - samt - at udskrive opgaver på kort. Dette viser sig vældig brugbart i.f.m. at nå ”det hele”.
-• Bliver glad for ordet: Tidsrealist.
-• K laver et FLOT mindmap med inddeling af dagens opgaver i perioderne: 7-10, 10-16,
- 16-18 og 18-23. Virkelig godt og flot. Og, viser det sig, brugbart.
-• I hele forløbet vokser SR’s optimisme omkring AT kunne skabe sin egen indtægt.
-• K bliver, ifølge hende selv, bedre og bedre til at gøre de vigtigste ting først.
-• K bliver undervejs meget glad for at bruge sin daglige kalender, i hvilken arbejdsopgaver, anvendt arbejdstid m.m.m. indføres. Forud for dette har SR udviklet og anvendt forskellige skemaer, som dog i praksis viser sig - ikke - at give det ønskede overblik.
-• Får gode ideer til markedsføring og målgrupper
-• Lægger strategi for grounding = hvordan ”liige” få ro og overblik når det er påkrævet.
-• K gør sig overvejelser omkring Markedsføringsplan kontra Kommunikationsplan.
-• Øger vedvarende sit energi- og aktivitetsniveau: Henvender sig til både kendte og nye kunder, bruger sine nye visitkort mere og mere intensivt og fokuserer fortsat på at udvikle sit web-site.
-• Generelt har K fået indfriet sine forventninger til Coachingforløbet.
-• Fremtidige fokuspunkter er, fortsat at have fokus på at indarbejde gode vaner og rutiner - samt at blive ved med at være udadvendt og opsøgende - og - at være det mere.
-• Overvejer gennem pressen, at gøre opmærksom på sin eksistens. Evt. at fortælle den gode historie om udbyttet af dette Coachingforløb...
-• K vil udarbejde kontrakter til kommende abonnenter.
-• K forstår værdien af at ”ventilering” / tankedeling / giver ny klarhed og handleimpulser.
-• K konstaterer, AT hun i sit liv har erfaringer med, AT det hun forestiller sig BLIVER, som hun forestiller sig... og - at denne erfaring kan anvendes - konstruktivt.
-• K slutter forløbet med at mene, AT hun TØR udsende pressemeddelelser - og - at hun er tilfreds med det opnåede udbytte.
-• Cirka 5 uger efter Coachingforløbets afslutning meddeler K, at hun er blevet mærkbart bedre til at motivere og aktivere sig selv.
-
-
-
+##Evaluering / Udbytte af aktiveringsforløb
+
+K er arbejdsledig og har selvstændigt bierhverv som grafisk designer.
+
+* Gennemgang af handlingsplan fra AF.
+* Opstilling af mål for Coaching: Selvforsørgelse.
+* Tager skridt til at få fremstillet visitkort.
+* Laver opsøgende salg hos eksisterende kunder.
+* Laver budget. Justerer budget. Er tilfreds med budget.
+* Anvender gennem hele forløbet metoden Listeteknik for afklaring - f.eks. ”Hvordan opsøge nye kunder” og ”Hvad afholder mig fra at kontakte forlagsredaktører” - m.v.
+* Bliver gennem Coaching forløbet mere og mere bevidst om og realistisk omkring hvad det er muligt at nå i et givent tidsrum, herunder øget fokus på prioritering af ”det vigtigste først”. Og, at det at være selvstændig erhvervsdrivende - også - indebærer tid til overblik, planlægning og administration. Indimellem rokkes ved tidsplaner FORDI ting bare tager den tid de nu ta’r.
+* K bliver klar over, at hun ved prissætning IKKE skal tage ansvar for kundens økonomi og at hun skal prissætte så surhed undgås ved ekstraarbejde.
+* Har defineret indsatsområder i.f.t. at få nye kunder.
+* På vej til større ro og accept omkring af være som SR nu er.
+* Får undervejs en del gode ideer - f.eks. produktblad om ”foredrag” om Grafisk Design. Hvad er Grafisk Design og hvordan kan nye kunder få gavn og glæde af at investere / handle med K.
+* Bliver klar over at tekster skal være overskuelige for kunderne.
+* Ser et ”arbejdspunkt” m.h.t. at kunne finde FRED og ro indeni ved udsigten til at skulle holde foredrag / salgspræsentationer / være i spørgepanel / give ideer til kunder.
+* Vigtigt, at være tilfredsstillet i hvilen.
+* Mister en uges tid - balancen... der er for meget arbejde til den tid der er til rådighed...får fornyet overblik gennem samtale og coaching - og - sætter fokus på at stabilisere sin arbejdsindsats, planlægning, prioritering og gennemførelse. Konstaterer efterfølgende at frustrationen - var forbigående.
+* Får mange hjemmeopgaver - bl.a.: ”Hvis der er noget jeg er i tvivl om - UNDERSØG det”
+* K sætter fokus på at lave gode OG korte ansøgninger.
+* K fokuserer gennem hele Coachingforløbet på at finde ind til sin UNIKNESS: Hvad ER det, der er helt specielt ved SR og hendes måde at lave Grafisk Design på / undervise m.v.
+* Et særkende for SR er, at hun laver design med holdning.
+* K er også i hele forløbet fokuseret på fragmenter til brug for opbygning af sin hjemmeside på internettet.
+* Indser, især i begyndelsen af forløbet, at ”ar på sjælen” KAN være medvirkende til - barrierer omkring at turde lave opsøgende salg - og - at modtage ros og rimelig betaling.
+* Glæder sig - ekstra - den dag, hvor det synes REALISTISK (gennem gentagne gange at have lavet budget) at skabe indtægter.
+* K indser - at hun rent FAKTISK arbejder på at realisere sin virksomhed HELE TIDEN - også - udover de opgaver som er fakturerbare. Og, glædes. Det samme gør jeg, som Coach, idet det viser mig, AT målet om, at være selvforsørgende, er opnåeligt.
+* K’s bevidsthed om at fakturere øges gennem hele forløbet. JA, dette kan faktureres, og JA, nu skriver og afsender jeg, igen, fakturaer. Det ER en del af selvforsørgelse - og - JA, jeg må gerne sætte pris på mig selv. OG: JA, kunderne betaler.
+* Får en idé om at inddele sine mange gøremål i intervaller a 15 minutter - samt - at udskrive opgaver på kort. Dette viser sig vældig brugbart i.f.m. at nå ”det hele”.
+* Bliver glad for ordet: Tidsrealist.
+* K laver et FLOT mindmap med inddeling af dagens opgaver i perioderne: 7-10, 10-16, 16-18 og 18-23. Virkelig godt og flot. Og, viser det sig, brugbart.
+* I hele forløbet vokser SR’s optimisme omkring AT kunne skabe sin egen indtægt.
+* K bliver, ifølge hende selv, bedre og bedre til at gøre de vigtigste ting først.
+* K bliver undervejs meget glad for at bruge sin daglige kalender, i hvilken arbejdsopgaver, anvendt arbejdstid m.m. indføres. Forud for dette har SR udviklet og anvendt forskellige skemaer, som dog i praksis viser sig - ikke - at give det ønskede overblik.
+* Får gode ideer til markedsføring og målgrupper
+* Lægger strategi for grounding = hvordan ”liige” få ro og overblik når det er påkrævet.
+* K gør sig overvejelser omkring Markedsføringsplan kontra Kommunikationsplan.
+* Øger vedvarende sit energi- og aktivitetsniveau: Henvender sig til både kendte og nye kunder, bruger sine nye visitkort mere og mere intensivt og fokuserer fortsat på at udvikle sit web-site.
+* Generelt har K fået indfriet sine forventninger til Coachingforløbet.
+* Fremtidige fokuspunkter er, fortsat at have fokus på at indarbejde gode vaner og rutiner - samt at blive ved med at være udadvendt og opsøgende - og - at være det mere.
+* Overvejer gennem pressen, at gøre opmærksom på sin eksistens. Evt. at fortælle den gode historie om udbyttet af dette Coachingforløb...
+* K vil udarbejde kontrakter til kommende abonnenter.
+* K forstår værdien af at ”ventilering” / tankedeling / giver ny klarhed og handleimpulser.
+* K konstaterer, AT hun i sit liv har erfaringer med, AT det hun forestiller sig BLIVER, som hun forestiller sig, og at denne erfaring kan anvendes konstruktivt.
+* K slutter forløbet med at mene, AT hun TØR udsende pressemeddelelser - og - at hun er tilfreds med det opnåede udbytte.
+* Cirka 5 uger efter Coachingforløbets afslutning meddeler K, at hun er blevet mærkbart bedre til at motivere og aktivere sig selv.