summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/vejviseren
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'vejviseren')
-rw-r--r--vejviseren/nordhavn2020marts.mdwn9
1 files changed, 5 insertions, 4 deletions
diff --git a/vejviseren/nordhavn2020marts.mdwn b/vejviseren/nordhavn2020marts.mdwn
index e779ca01..291f84f4 100644
--- a/vejviseren/nordhavn2020marts.mdwn
+++ b/vejviseren/nordhavn2020marts.mdwn
@@ -15,8 +15,8 @@ else="""
De nye metrostationer åbner uden officiel fejring, og uden den planlagte tur med byvandring.nu. Vi vil dog invitere jeg ud på en tur gennem Nordhavnens historie og nutid. Og tager du cykel med, kan du nå helt ud til, krydstogtskaj, skudehavn og og alt det hvor fremtiden er planlagt til at vokse frem.
-[[!img colorcontainer.jpg class=high]]
+[[!img konferencekran.jpg class=high]]
Når du stiger op til den nye metroplads på Nordhavn, lander du i et stykke spændende københavnerhistorie – ja, faktisk danmarkshistorie.
@@ -35,7 +35,7 @@ og i 1885 blev Nordhavnen til,
med Redhavnen som en særlig havn, der forsynede skibe, som lå for anker ude i Øresund.
Den blev i 1970’erne opfyldt, og Portland Towers troner i dag der hvor indsejlingen var. På billedet kan man se den lille havn med adgang fra Nordhavnsbassinnet, og også de to tårne - tidligere siloer der er ombygget til kontorer. Her ligger blandet andet Tysklands ambassade i dag.
-[[!img redhavn_portland.png class=high]]
+[[!img redhavn_portland.png class=high class=solo]]
I 1891 begyndte Nordhavnen at blive udbygget i den store stil
med anlægget af en Frihavn efter fransk forbillede.
@@ -160,10 +160,11 @@ Men indtil videre hedder endestationen Orientkaj.
Byvandring.nu holder øje med udviklingen og arrangerer både vandreture og cykelture i området.
-[[!img /hoejformatbillede.jpg class=high caption="Billedtekst, vist egentlig beregnet til kreditering."]]
+
+[[!img colorcontainer.jpg class=high]]
"""]]
-[[!tag blog]]
+[[!tag blog vejviseren]]
[[!tag artikel]]
[[!meta date="2020-03-27"]]