diff options
Diffstat (limited to 'faa_eleverne_med/index.md')
-rw-r--r-- | faa_eleverne_med/index.md | 16 |
1 files changed, 8 insertions, 8 deletions
diff --git a/faa_eleverne_med/index.md b/faa_eleverne_med/index.md index d90e46ba..3d340c26 100644 --- a/faa_eleverne_med/index.md +++ b/faa_eleverne_med/index.md @@ -28,7 +28,7 @@ fx ”Kristendom i Købenavn”, ”Videnskabernes Havn”, ”Søren Kierkegaards Konfirmation”, ”Det Moderne Gennembrud”, ”Tove Ditlevsens Vesterbro”, Besættelsesture, fx ”De Skød en Stikker: Dagligdag og død på Amager 1940-45” og ”Det Elektriske Testamente” om 80’ernes digtere. -[[!img elever.jpg class="solo"]] +{{ img(path="elever.jpg" class="solo") }} ### Begreber Byvandringen ligger som del af **udflugten (ekskursionen)**, @@ -49,7 +49,7 @@ samt personer jeg burde tale med. Jeg vil særligt gerne kunne formulere, hvordan det faglige indhold og det praktiske arrangement kan perspektivere og styrke hinanden. -[[!img hjerteskrift.jpg class="solo"]] +{{ img(path="hjerteskrift.jpg" class="solo") }} ## Kendetegn ved den vellykkede udflugt @@ -114,7 +114,7 @@ og de skal ikke opleve at blive irettesat og disciplineret overdrevent for at være hvem de er. Man skal også tage rimeligt hensyn til modvind og ømme fødder. -[[!img torvehaller2021.jpg class="solo"]] +{{ img(path="torvehaller2021.jpg" class="solo") }} ## Planlægning af den gode udflugt Udflugten gennemtænkes @@ -163,7 +163,7 @@ De skal være på sikker grund omkring tider og pauser, så daler koncentrationen ikke på grund af usikkerhed om det praktiske. At give dem viden og dermed ansvar styrker deres deltagelse. -[[!img rettighedsrute.jpg class="solo"]] +{{ img(path="rettighedsrute.jpg" class="solo") }} ## 2) Fagligt indhold Det faglige er det oplagte fokus for udflugten, @@ -218,7 +218,7 @@ Det er dog vigtigere at de er med på den praktiske plan for udflugten. Det giver som tidligere beskrevet ro, og hjælper dem til at være til stede på udflugten for det faglige indhold. -[[!img elisabeth_skole.jpg class="solo"]] +{{ img(path="elisabeth_skole.jpg" class="solo") }} ## 3) Hvad verden ellers åbner for Verden er tværfaglig, @@ -272,7 +272,7 @@ Men de skal også lære at kunne færdes i verden kompetent og med åbne øjne. De må gerne trænes i at være bevidst tilstede i verden, og at kunne observere den og orientere sig. -[[!img rosenborg_april.jpg class="solo"]] +{{ img(path="rosenborg_april.jpg" class="solo") }} ## 4) Pædagogiske overvejelser Udflugten er en anderledes slags undervisning end eleverne er vant til. @@ -293,7 +293,7 @@ og at nogle af dem i 8. klasse gerne vil have noget tid på egen hånd, når de nu en gang er i byen. Hvis det kan lykkes, så er de elever også mere med under den faglige del af udflugten. -[[!img viralbispegaard.jpg class="solo"]] +{{ img(path="viralbispegaard.jpg" class="solo") }} ### Det oplevede og tilegnelsen Udflugten skal fungere godt, @@ -310,7 +310,7 @@ og hvad det betyder. Jeg søger teori om, hvordan oplevelser og konkret viden bliver knyttet sammen med hinanden. -[[!img adspicit.jpg class="solo"]] +{{ img(path="adspicit.jpg" class="solo") }} Paul Hartvigson (©2021) paul@hartvigson.dk |