diff options
-rw-r--r-- | vejviseren/priser2014.mdwn | 37 | ||||
-rw-r--r-- | vejviseren/udfordringen.mdwn | 16 |
2 files changed, 30 insertions, 23 deletions
diff --git a/vejviseren/priser2014.mdwn b/vejviseren/priser2014.mdwn index 1b2da58e..bcee4577 100644 --- a/vejviseren/priser2014.mdwn +++ b/vejviseren/priser2014.mdwn @@ -8,30 +8,37 @@ Med 2014 kommer der nye priser for byvandringer, men der er også mulighed for r """ else=""" -#Priser for byvandringer i 2014 -Med det nye år, er der kommet nye priser på byvandring.nu. -Grundprisen på en tur er steget til 3000 kr. Til gengæld er der ikke noget tillæg for weekender og aftener. +# Priser for byvandringer i 2014 +Med det nye år er der kommet nye priser på byvandring.nu. +Grundprisen på en tur er steget til 3000 kr. Til gengæld er +der ikke noget tillæg for weekender og aftener. -##Kom på tur til gammel pris: +## Kom på tur til gammel pris -Hvis dette er for meget for vore trofaste kunder, er der mulighed for rabatter. +Hvis dette er for meget for vore trofaste kunder, er der +mulighed for rabatter. -Der givers 500 kr. i rabat for turen der begynder hverdage mellem 9.00 og 13.00. – og altså slutter før 15.30. -500. kr. i rabat for ture, hvor vi sammen aftaler dagen i forvejen. -Med en hverdagstur på en dag der passer alle, er man altså nede på gammel pris på 2000 kr. +Der gives 500 kr. i rabat for ture der begynder hverdage +mellem 9.00 og 13.00. – og altså slutter før 15.30. +500. kr. i rabat for ture, hvor vi sammen aftaler dagen i +forvejen. +Med en hverdagstur på en dag der passer alle, er man altså +nede på gammel pris på 2000 kr. - -##Priser for ture til undervisning. +## Priser for ture til undervisning 2000 kr. er også prisen på ture for skoler, gymnasier osv. -Der kan aftales ekstra rabat, fx. ved ture, der er finansieret ved elevers egenbetaling. Samt, hvor vi er med til at sætte tidspunkt for ture. -Skoleture er beregnet for hele klasser, selvom om de skulle være over 25 personer. - -Rabat til skoler o.l. er del af vores firmapolitik, også selv om turene kan kræve noget planlægning og tilpasning. Ture med et socialt sigte kan også falde inden for dette. - +Der kan aftales ekstra rabat, fx. ved ture, der er finansieret +ved elevers egenbetaling. Samt, hvor vi er med til at sætte +tidspunkt for ture. +Skoleture er beregnet for hele klasser, selvom om der skulle +være over 25 personer. +Rabat til skoler o.l. er del af vores firmapolitik, også selv +om turene kan kræve noget planlægning og tilpasning. Ture med +et socialt sigte kan også falde inden for dette. """]] diff --git a/vejviseren/udfordringen.mdwn b/vejviseren/udfordringen.mdwn index e260aff3..37e7702f 100644 --- a/vejviseren/udfordringen.mdwn +++ b/vejviseren/udfordringen.mdwn @@ -2,7 +2,7 @@ [[!if test="included()" then=""" -[[!img Nbro-station-s.jpg align="right" size="" alt=""]] +[[!img Nbro-station-s.jpg class=solo size=600x alt="Nørrebro Station"]] Hvor Nørrebro møder Nordvest, bliver øjet ramt af et kaotisk byrum. Her er et mylder af trafik, og folk fra hele verden. @@ -24,7 +24,7 @@ særligt”– der hvor Nørrebro møder Nordvest. [[Udfordringen: prøv vores byvandring mellem Nørrebro og Nordvest|udfordringen-tur]] -[[!img Nbro-station-s.jpg align="right" size="" alt=""]] +[[!img Nbro-station-s.jpg class=solo size=600x alt=""]] Biler og busser trænger gennem viadukten. Stopper for rødt foran et rum af rivende færdsel og umage bygninger. Nørrebro @@ -60,7 +60,7 @@ mellem to etnisk blandede bydele. Mellemblond, arabisk, somali, engelsk, inuit, og ukendt. Hvad der nok skal afskrække nogen. Men det er fremtidens København i et kaotisk clash. -[[!img vednorrebro.jpg align="right" size="" alt=""]] +[[!img vednorrebro.jpg class=solo size=600x alt=""]] ## Spor og grænser Historien har formet det tilsyneladende kaos på Navnløse Plads. @@ -90,7 +90,7 @@ Frederikssundsvej kom efterhånden til at føre til nye bydele med arbejderlejligheder og vidtstrakte villaveje. Men man mærker stadig den brudlinje, hvor grænsebroen gik over Lygteåen. -[[!img nrrebrostation1930.jpg align="right" size="" alt="Nørrebro Station i 1930" class=solo]] +[[!img nrrebrostation1930.jpg class=solo size=600x alt="Nørrebro Station i 1930" class=solo]] S-togsbanen løber nogenlunde langs den gamle kommunegrænse – den eneste højbane i København – med porte ind til værksteder @@ -112,7 +112,7 @@ centrum. Nu bare for det lokale foreningsliv. Efter en renovering for et par år siden er stilen mere smartness end sure sokker. -[[!img superkileoctopus.jpg align="right" size="" alt="Blæksprutten fra Superkilen"]] +[[!img superkileoctopus.jpg class=solo size=600x alt="Blæksprutten fra Superkilen"]] Udenfor Nørrebrohallen ligger Den Røde Plads. Det er den markante start på Superkilen, som også er en af udfordringerne @@ -134,7 +134,7 @@ der tiltrækker lokale beboere af meget forskellig oprindelse. På Superkilen er selv kloakdækslerne fra hele verden. [[Læs om dem her.|/vejviseren/drainspotting]] -[[!img norrehjerte.jpg align="right" size="" alt=""]] +[[!img norrehjerte.jpg class=solo size=600x alt=""]] ## Op og ned på Nørrebro Nørrebroparken og Superkilen ligger på det gamle jernbaneterræn. @@ -158,7 +158,7 @@ både guldsmede og bagere med dansk-arabisk klientel og temmelig mange shawarmabarer, når man går fra den gamle remise og op mod Nørrebro Station. -[[!img Norrebro_01592.jpg align="right" size="" alt="Remisen" caption="Blik på Remisen som den tog sig ud ca. 1970"]] +[[!img Norrebro_01592.jpg class=solo size="600x" alt="Remisen" caption="Blik på Remisen som den tog sig ud ca. 1970"]] I dag er Nørrebrogade stærkt trafikreguleret. Det er populært hos cyklisterne, men kan få nogle bilister op i det røde felt. @@ -186,7 +186,7 @@ og lære et sjovt stykke København nærmere at kende. Området var også en udfordring for firs år siden, med en kunstner der fejrede det. Læs om [[Folmer Bendtsen, maleren med bananvognen|/vejviseren/folmerbendtsen]]. -[[!img Folmer-B-sneborn.jpg alt="Folmer Bendtsen"]] +[[!img Folmer-B-sneborn.jpg alt="Folmer Bendtsen" class=solo size=600]] """]] |