summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
-rw-r--r--vejviseren/priser2014.mdwn37
-rw-r--r--vejviseren/udfordringen.mdwn16
2 files changed, 30 insertions, 23 deletions
diff --git a/vejviseren/priser2014.mdwn b/vejviseren/priser2014.mdwn
index 1b2da58e..bcee4577 100644
--- a/vejviseren/priser2014.mdwn
+++ b/vejviseren/priser2014.mdwn
@@ -8,30 +8,37 @@ Med 2014 kommer der nye priser for byvandringer, men der er også mulighed for r
"""
else="""
-#Priser for byvandringer i 2014
-Med det nye år, er der kommet nye priser på byvandring.nu.
-Grundprisen på en tur er steget til 3000 kr. Til gengæld er der ikke noget tillæg for weekender og aftener.
+# Priser for byvandringer i 2014
+Med det nye år er der kommet nye priser på byvandring.nu.
+Grundprisen på en tur er steget til 3000 kr. Til gengæld er
+der ikke noget tillæg for weekender og aftener.
-##Kom på tur til gammel pris:
+## Kom på tur til gammel pris
-Hvis dette er for meget for vore trofaste kunder, er der mulighed for rabatter.
+Hvis dette er for meget for vore trofaste kunder, er der
+mulighed for rabatter.
-Der givers 500 kr. i rabat for turen der begynder hverdage mellem 9.00 og 13.00. – og altså slutter før 15.30.
-500. kr. i rabat for ture, hvor vi sammen aftaler dagen i forvejen.
-Med en hverdagstur på en dag der passer alle, er man altså nede på gammel pris på 2000 kr.
+Der gives 500 kr. i rabat for ture der begynder hverdage
+mellem 9.00 og 13.00. – og altså slutter før 15.30.
+500. kr. i rabat for ture, hvor vi sammen aftaler dagen i
+forvejen.
+Med en hverdagstur på en dag der passer alle, er man altså
+nede på gammel pris på 2000 kr.
-
-##Priser for ture til undervisning.
+## Priser for ture til undervisning
2000 kr. er også prisen på ture for skoler, gymnasier osv.
-Der kan aftales ekstra rabat, fx. ved ture, der er finansieret ved elevers egenbetaling. Samt, hvor vi er med til at sætte tidspunkt for ture.
-Skoleture er beregnet for hele klasser, selvom om de skulle være over 25 personer.
-
-Rabat til skoler o.l. er del af vores firmapolitik, også selv om turene kan kræve noget planlægning og tilpasning. Ture med et socialt sigte kan også falde inden for dette.
-
+Der kan aftales ekstra rabat, fx. ved ture, der er finansieret
+ved elevers egenbetaling. Samt, hvor vi er med til at sætte
+tidspunkt for ture.
+Skoleture er beregnet for hele klasser, selvom om der skulle
+være over 25 personer.
+Rabat til skoler o.l. er del af vores firmapolitik, også selv
+om turene kan kræve noget planlægning og tilpasning. Ture med
+et socialt sigte kan også falde inden for dette.
"""]]
diff --git a/vejviseren/udfordringen.mdwn b/vejviseren/udfordringen.mdwn
index e260aff3..37e7702f 100644
--- a/vejviseren/udfordringen.mdwn
+++ b/vejviseren/udfordringen.mdwn
@@ -2,7 +2,7 @@
[[!if test="included()" then="""
-[[!img Nbro-station-s.jpg align="right" size="" alt=""]]
+[[!img Nbro-station-s.jpg class=solo size=600x alt="Nørrebro Station"]]
Hvor Nørrebro møder Nordvest, bliver øjet ramt af et kaotisk
byrum. Her er et mylder af trafik, og folk fra hele verden.
@@ -24,7 +24,7 @@ særligt”– der hvor Nørrebro møder Nordvest.
[[Udfordringen: prøv vores byvandring mellem Nørrebro og Nordvest|udfordringen-tur]]
-[[!img Nbro-station-s.jpg align="right" size="" alt=""]]
+[[!img Nbro-station-s.jpg class=solo size=600x alt=""]]
Biler og busser trænger gennem viadukten. Stopper for rødt
foran et rum af rivende færdsel og umage bygninger. Nørrebro
@@ -60,7 +60,7 @@ mellem to etnisk blandede bydele. Mellemblond, arabisk, somali,
engelsk, inuit, og ukendt. Hvad der nok skal afskrække nogen.
Men det er fremtidens København i et kaotisk clash.
-[[!img vednorrebro.jpg align="right" size="" alt=""]]
+[[!img vednorrebro.jpg class=solo size=600x alt=""]]
## Spor og grænser
Historien har formet det tilsyneladende kaos på Navnløse Plads.
@@ -90,7 +90,7 @@ Frederikssundsvej kom efterhånden til at føre til nye bydele
med arbejderlejligheder og vidtstrakte villaveje. Men man
mærker stadig den brudlinje, hvor grænsebroen gik over Lygteåen.
-[[!img nrrebrostation1930.jpg align="right" size="" alt="Nørrebro Station i 1930" class=solo]]
+[[!img nrrebrostation1930.jpg class=solo size=600x alt="Nørrebro Station i 1930" class=solo]]
S-togsbanen løber nogenlunde langs den gamle kommunegrænse
– den eneste højbane i København – med porte ind til værksteder
@@ -112,7 +112,7 @@ centrum. Nu bare for det lokale foreningsliv. Efter en
renovering for et par år siden er stilen mere smartness end
sure sokker.
-[[!img superkileoctopus.jpg align="right" size="" alt="Blæksprutten fra Superkilen"]]
+[[!img superkileoctopus.jpg class=solo size=600x alt="Blæksprutten fra Superkilen"]]
Udenfor Nørrebrohallen ligger Den Røde Plads. Det er den
markante start på Superkilen, som også er en af udfordringerne
@@ -134,7 +134,7 @@ der tiltrækker lokale beboere af meget forskellig oprindelse.
På Superkilen er selv kloakdækslerne fra hele verden.
[[Læs om dem her.|/vejviseren/drainspotting]]
-[[!img norrehjerte.jpg align="right" size="" alt=""]]
+[[!img norrehjerte.jpg class=solo size=600x alt=""]]
## Op og ned på Nørrebro
Nørrebroparken og Superkilen ligger på det gamle jernbaneterræn.
@@ -158,7 +158,7 @@ både guldsmede og bagere med dansk-arabisk klientel og temmelig
mange shawarmabarer, når man går fra den gamle remise og op mod
Nørrebro Station.
-[[!img Norrebro_01592.jpg align="right" size="" alt="Remisen" caption="Blik på Remisen som den tog sig ud ca. 1970"]]
+[[!img Norrebro_01592.jpg class=solo size="600x" alt="Remisen" caption="Blik på Remisen som den tog sig ud ca. 1970"]]
I dag er Nørrebrogade stærkt trafikreguleret. Det er populært
hos cyklisterne, men kan få nogle bilister op i det røde felt.
@@ -186,7 +186,7 @@ og lære et sjovt stykke København nærmere at kende.
Området var også en udfordring for firs år siden, med en
kunstner der fejrede det. Læs om [[Folmer Bendtsen, maleren med bananvognen|/vejviseren/folmerbendtsen]].
-[[!img Folmer-B-sneborn.jpg alt="Folmer Bendtsen"]]
+[[!img Folmer-B-sneborn.jpg alt="Folmer Bendtsen" class=solo size=600]]
"""]]