summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/vejviseren
diff options
context:
space:
mode:
authorhttps://www.google.com/accounts/o8/id?id=AItOawnDHAqtpGqONpXAXWdnqqWFjeWgcsojN3g <Paul@web>2014-03-19 17:37:55 +0100
committerbyvandring.nu website <bynu@mail.bitbase.dk>2014-03-19 17:37:55 +0100
commitdd08530fab5d29c5dc10a78c959e47cfa9ab5a01 (patch)
tree00db0c839fb608608f017171667de2dab2e2a38a /vejviseren
parent8aae94679755a7c968982e23f1e646915b7aee78 (diff)
Diffstat (limited to 'vejviseren')
-rw-r--r--vejviseren/udfordringen.mdwn3
1 files changed, 1 insertions, 2 deletions
diff --git a/vejviseren/udfordringen.mdwn b/vejviseren/udfordringen.mdwn
index 13128f27..f2d2931b 100644
--- a/vejviseren/udfordringen.mdwn
+++ b/vejviseren/udfordringen.mdwn
@@ -40,7 +40,7 @@ Kommunens grænse gik ved Lygteåen. På den anden side af broen var der ikke de
I 1901 fik Københavns Kommune overhalet de fleste spekulanter inden om, og opkøbte flere sogne, og pressede Hovedstadens grænser helt ud til Husum, Vanløse Valby og Kongens Enghave. Frederikssundsvej kom efterhånden til at føre til nye bydele med arbejderlejligheder og vidstrakte villaveje. Men man mærker stadig den brudlinjen, hvor grænsebroen gik over Lygteåen.
-[[!img nrrebrostation1930.jpg align="right" size="" alt=""]]
+[[!img nrrebrostation1930.jpg align="right" size="" alt="" class=solo]]
S-togsbanen løber nogenlunde langs den gamle kommunegrænse – den eneste højbane i København – med porte ind til værksteder neden under. Men banen er først fra 1930 (ligesom billedet herover). Forgængeren løb skråt gennem det nuværende Nørrebro, hvor der nu er parker og cykelstier.
@@ -88,4 +88,3 @@ Området var også en udfordring for firs år siden, men der var også en kunstn
[[!tag blog vejviseren]]
-