summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
authorSiri Reiter <siri@jones.dk>2015-02-10 21:09:08 +0100
committerSiri Reiter <siri@jones.dk>2015-02-10 21:09:08 +0100
commitfb73bee03e9dd4d4527097fba569bf6019212401 (patch)
tree6581437cad77a2a99d4f561fe9c2fd314887228d
parent135b94ef27e9133a5c011ae80dcd7e40c6213203 (diff)
Revert "Text corrections."
This reverts commit 135b94ef27e9133a5c011ae80dcd7e40c6213203.
-rw-r--r--jernbanetur.mdwn30
1 files changed, 8 insertions, 22 deletions
diff --git a/jernbanetur.mdwn b/jernbanetur.mdwn
index b934fda4..f6c5359a 100644
--- a/jernbanetur.mdwn
+++ b/jernbanetur.mdwn
@@ -2,10 +2,7 @@
[[!if test="included()" then="""
-Byvandring på banen følger jernbanens historie i København. Det er et
-par timer i transportens tegn – på perroner, i S-toget, på broer med overblik.
-Vi kommer til centrale steder i København, som banen har formet,
-og tager smutveje til nogle af de svært tilgængelige områder, der hører til toghistorien.
+Byvandring på banen følger jernbanens historie i København. Det er et par timer i transportens tegn – på perroner, i S-toget, på broer med overblik. Vi kommer til centrale steder i København, som banen har formet, og tager smutveje til nogle af de svært tilgængelige områder der hører til toghistorien.
[[Læs mere...|/jernbanetur/]]
@@ -14,34 +11,23 @@ else="""
[[!img billednavn.jpg]]
-# Byvandring på Banen
+#Byvandring på Banen
-To timer i jernbanens tegn. En byvandring med tog og til fods gennem
-fortidens, nutidens og fremtidens infrastruktur.
+To timer i jernbanens tegn. En byvandring med tog og til fods gennem fortidens, nutidens og fremtidens infrastruktur.
[[!template id=note text="""Tur på 2 – 2,5 timer. Mødested: København H. Efter interesse og aftale ved andre stationer på S-togs- eller metronettet.
Alle deltagere skal have gyldig billet eller rejsekort.
"""]]
-Jernbanen kom til København i 1847, og byens og banens historier er blandet.
-Turen starter i Hovedbanegårdens mylder. Vi ser på, hvordan banen har
-formet byen der omkring. Dernæst tager vi toget og drager gennem det
-gamle rangerterræn med DSBs værkstedsområder og ”Kineserbyen”.
+Jernbanen kom til København i 1847, og byens og banens historier er blandet. Turen starter i Hovedbanegårdens mylder. Vi ser på, hvordan banen har formet byen der omkring. Dernæst tager vi toget og drager gennem det gamle rangerterræn med DSBs værkstedsområder og ”Kineserbyen”.
-Guiden fortæller undervejs om den logik, der ligger bag de store anlæg,
-og om hvordan banedriften har ændret sig i de sidste årtier: Vi hører
-også om de nyeste projekter i form af metrolinjer og kontroltårnet til
-det nationale signalsystem.
+Guiden fortæller undervejs om den logik, der ligger bag de store anlæg, ogom hvordan banedriften har ændret sig i de sidste årtier: Vi hører også om de nyste projekter i form af metrolinjer og kontroltårnet til det nationale signalsystem.
-## Variant: Ny Ellebjerg – Flintholm - Nørrebro
+##Variant: Ny Ellebjerg – Flintholm - Nørrebro
-Banen har sat sit præg på andre steder end ved København .. Nørrebro er
-formet af linier og stationer, der i stort omfang er forsvundet igen,
-men som har formet bydelen. I dag arbejdes der på flere metrostationer.
+Banen har sat sit præg på andre steder end ved København .. Nørrebro er formet af linier og stationer, der i stort omfang er forsvundet igen, men som har formet bydelen. I dag arbejdes der på flere metrostationer.
-Turen til Nørrebro kan også gå med tog over Ny Ellebjerg Station,
-som skal med i regionaltogstrafikken fra år 2018, samt Flintholm,
-der er et nyt knudepunkt i trafikken med krydsende S-togs og metrolinier.
+Turen til Nørrebro kan også gå med tog over Ny Ellebjerg Station, som skal med i regionaltogstrafikken fra år 2018, samt Flintholm, der er et nyt knudepunkt i trafikken med krydsende S-togs og metrolinier.
Vi kan også lave en cykeltur med jernbanetema, hvor man følger fortidens spor i et rask tempo.