diff options
author | Siri Reiter <siri@jones.dk> | 2015-02-10 21:09:08 +0100 |
---|---|---|
committer | Siri Reiter <siri@jones.dk> | 2015-02-10 21:09:08 +0100 |
commit | fb73bee03e9dd4d4527097fba569bf6019212401 (patch) | |
tree | 6581437cad77a2a99d4f561fe9c2fd314887228d | |
parent | 135b94ef27e9133a5c011ae80dcd7e40c6213203 (diff) |
Revert "Text corrections."
This reverts commit 135b94ef27e9133a5c011ae80dcd7e40c6213203.
-rw-r--r-- | jernbanetur.mdwn | 30 |
1 files changed, 8 insertions, 22 deletions
diff --git a/jernbanetur.mdwn b/jernbanetur.mdwn index b934fda4..f6c5359a 100644 --- a/jernbanetur.mdwn +++ b/jernbanetur.mdwn @@ -2,10 +2,7 @@ [[!if test="included()" then=""" -Byvandring på banen følger jernbanens historie i København. Det er et -par timer i transportens tegn – på perroner, i S-toget, på broer med overblik. -Vi kommer til centrale steder i København, som banen har formet, -og tager smutveje til nogle af de svært tilgængelige områder, der hører til toghistorien. +Byvandring på banen følger jernbanens historie i København. Det er et par timer i transportens tegn – på perroner, i S-toget, på broer med overblik. Vi kommer til centrale steder i København, som banen har formet, og tager smutveje til nogle af de svært tilgængelige områder der hører til toghistorien. [[Læs mere...|/jernbanetur/]] @@ -14,34 +11,23 @@ else=""" [[!img billednavn.jpg]] -# Byvandring på Banen +#Byvandring på Banen -To timer i jernbanens tegn. En byvandring med tog og til fods gennem -fortidens, nutidens og fremtidens infrastruktur. +To timer i jernbanens tegn. En byvandring med tog og til fods gennem fortidens, nutidens og fremtidens infrastruktur. [[!template id=note text="""Tur på 2 – 2,5 timer. Mødested: København H. Efter interesse og aftale ved andre stationer på S-togs- eller metronettet. Alle deltagere skal have gyldig billet eller rejsekort. """]] -Jernbanen kom til København i 1847, og byens og banens historier er blandet. -Turen starter i Hovedbanegårdens mylder. Vi ser på, hvordan banen har -formet byen der omkring. Dernæst tager vi toget og drager gennem det -gamle rangerterræn med DSBs værkstedsområder og ”Kineserbyen”. +Jernbanen kom til København i 1847, og byens og banens historier er blandet. Turen starter i Hovedbanegårdens mylder. Vi ser på, hvordan banen har formet byen der omkring. Dernæst tager vi toget og drager gennem det gamle rangerterræn med DSBs værkstedsområder og ”Kineserbyen”. -Guiden fortæller undervejs om den logik, der ligger bag de store anlæg, -og om hvordan banedriften har ændret sig i de sidste årtier: Vi hører -også om de nyeste projekter i form af metrolinjer og kontroltårnet til -det nationale signalsystem. +Guiden fortæller undervejs om den logik, der ligger bag de store anlæg, ogom hvordan banedriften har ændret sig i de sidste årtier: Vi hører også om de nyste projekter i form af metrolinjer og kontroltårnet til det nationale signalsystem. -## Variant: Ny Ellebjerg – Flintholm - Nørrebro +##Variant: Ny Ellebjerg – Flintholm - Nørrebro -Banen har sat sit præg på andre steder end ved København .. Nørrebro er -formet af linier og stationer, der i stort omfang er forsvundet igen, -men som har formet bydelen. I dag arbejdes der på flere metrostationer. +Banen har sat sit præg på andre steder end ved København .. Nørrebro er formet af linier og stationer, der i stort omfang er forsvundet igen, men som har formet bydelen. I dag arbejdes der på flere metrostationer. -Turen til Nørrebro kan også gå med tog over Ny Ellebjerg Station, -som skal med i regionaltogstrafikken fra år 2018, samt Flintholm, -der er et nyt knudepunkt i trafikken med krydsende S-togs og metrolinier. +Turen til Nørrebro kan også gå med tog over Ny Ellebjerg Station, som skal med i regionaltogstrafikken fra år 2018, samt Flintholm, der er et nyt knudepunkt i trafikken med krydsende S-togs og metrolinier. Vi kan også lave en cykeltur med jernbanetema, hvor man følger fortidens spor i et rask tempo. |