summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
authorhttps://www.google.com/accounts/o8/id?id=AItOawnDHAqtpGqONpXAXWdnqqWFjeWgcsojN3g <Paul@web>2014-03-18 20:38:22 +0100
committerbyvandring.nu website <bynu@mail.bitbase.dk>2014-03-18 20:38:22 +0100
commit71ffe48d171830323922bb87dffbe8cdbf857124 (patch)
tree0c4388e5953e06f5b5321bcd31bb06f95ffdd413
parent497c00f7eaddeccb7779b42449d79d76370be8e5 (diff)
-rw-r--r--vejviseren/drainspotting.mdwn1
1 files changed, 1 insertions, 0 deletions
diff --git a/vejviseren/drainspotting.mdwn b/vejviseren/drainspotting.mdwn
index 34e98630..0c672315 100644
--- a/vejviseren/drainspotting.mdwn
+++ b/vejviseren/drainspotting.mdwn
@@ -18,6 +18,7 @@ else="""
###Superkilen på Ydre Nørrebro er fuld af objekter fra hele verden. Det gælder også dørene til byens undergrund.
<br>
+[[Og hvad er så Superkilen? Find den i artiklen om Ydre Nørrebro og Nordvest|/vejviseren/udfordringen]]
Når øjnene har vænnet sig til de stærke farver på Superkilen, begynder de mange elementer fra andre verdensdele at blive tydelige. Overvejelser over hvilken type belægning, der skal bruges eller hvordan dæksler kan se ud, er ikke noget vi tænker over til hverdag. På Superkilen er det anderledes. Her er alt byens nips pludselig skiftet ud.
En bys udstyr kan udformes på mange måder og Københavns kommune anvender en halvtreds sider lang designmanual for at sikre kvalitet og sammenhæng i fx bænke, lygtepæle og fliser. Gennem tiden har mange arkitekter og designere – nogen af dem berømtheder som J. D. Herholdt, Anton Rosen og Knud V. Engelhardt – tygget på de praktiske nødvendigheder og spyttet elegante løsninger ud, der i visse tilfælde er så populære, at de skal boltes fast.