summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
authorhttps://www.google.com/accounts/o8/id?id=AItOawkvAQ2pGG272FFZHZbpuyAFEGhj3ph3p9I <Paul@web>2013-08-19 15:59:56 +0200
committerbyvandring.nu website <bynu@mail.bitbase.dk>2013-08-19 15:59:56 +0200
commit29b3602e5e2073089373215e16457f59b1d5256e (patch)
tree6372785a8deb9cc107826dc98bdb4701afc5c8b5
parentbd5471a4062c388eb937ec4f97871cc357fed220 (diff)
-rw-r--r--vejviseren/underground.mdwn6
1 files changed, 4 insertions, 2 deletions
diff --git a/vejviseren/underground.mdwn b/vejviseren/underground.mdwn
index 50a836a1..63e675e5 100644
--- a/vejviseren/underground.mdwn
+++ b/vejviseren/underground.mdwn
@@ -7,9 +7,11 @@ I august lukkede Danmarks første undergrundsperron. Den kom i drift i 1919 og v
Peronnen var smal, og togene stopppede med hvinende bremser. Her var damp eller lugten af diesel, mens mennesker stod klumpet sammen. Peronnen var endeløs, oplyst af blegt neonlys. Overhovedet ikke et rart sted - men et knudepunkt i trafikken som vi trolig fandt os i. Om det så var ved at stikke hovedet i en avis, proppe en smøg i kæften eller musik i ørerne.
-Nu er den lukket for arbejde, og opstår i ny og mere menneskevenlig form til April 2014. Det er tilladt at tænke tilbage på dette forfærdelige sted med vemod.
+Nu er den lukket for arbejde, og opstår i ny og mere menneskevenlig form til April 2014.
-**tag på byvandring.nu - i morgen kan det være for sent!**
+Nørrebro Underground gjorde gamle København til en moderne metropolis, med al den fremmedgørelse og sanselige ubehag der fulgte med den udmærkelse. Det er hermed tilladt at tænke tilbage på dette forfærdelige sted med vemod.
+
+**tag på byvandring.nu, du - i morgen kan være for sent, sgu'!**
[[!tag blog]]