summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
authorhttps://www.google.com/accounts/o8/id?id=AItOawnDHAqtpGqONpXAXWdnqqWFjeWgcsojN3g <Paul@web>2015-02-11 09:06:07 +0100
committerbyvandring.nu website <bynu@mail.bitbase.dk>2015-02-11 09:06:07 +0100
commite1af665cf4c5c1bb1439edfebb98da1a9bc8b826 (patch)
treecb37f8f6a9e8846dd4ca44d1c4a1627c4728e7ae
parent635e97b633b854c7bb7d51f5419df7d2087c7457 (diff)
-rw-r--r--jernbanetur.mdwn4
1 files changed, 3 insertions, 1 deletions
diff --git a/jernbanetur.mdwn b/jernbanetur.mdwn
index ac933cad..40b277d7 100644
--- a/jernbanetur.mdwn
+++ b/jernbanetur.mdwn
@@ -24,7 +24,9 @@ To timer i jernbanens tegn. En byvandring med tog og til fods gennem fortidens,
Alle deltagere skal have gyldig billet eller rejsekort.
"""]]
-Jernbanen kom til København i 1847, og byens og banens historier er blandet. Turen starter i Hovedbanegårdens mylder. Vi ser på, hvordan banen har formet byen der omkring. Dernæst tager vi toget og drager gennem det gamle rangerterræn med DSBs værkstedsområder og ”Kineserbyen”.
+Jernbanen kom til København i 1847, og byens og banens historier er blandet. Turen starter i Hovedbanegårdens mylder. Vi ser på, hvordan banen har formet byen der omkring. Dernæst tager vi toget et par stationer, og drager gennem det gamle rangerterræn med DSBs værkstedsområder og ”Kineserbyen”.
+
+[[Læs baggrundsartikel om "Det Gule Palæ", en af de karakteristiske bygninger på terænnet|/vejviseren/jernbanenyt_gul/]]
Guiden fortæller undervejs om den logik, der ligger bag de store anlæg, ogom hvordan banedriften har ændret sig i de sidste årtier: Vi hører også om de nyste projekter i form af metrolinjer og kontroltårnet til det nationale signalsystem.