From e1af665cf4c5c1bb1439edfebb98da1a9bc8b826 Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: "https://www.google.com/accounts/o8/id?id=AItOawnDHAqtpGqONpXAXWdnqqWFjeWgcsojN3g" Date: Wed, 11 Feb 2015 09:06:07 +0100 Subject: --- jernbanetur.mdwn | 4 +++- 1 file changed, 3 insertions(+), 1 deletion(-) diff --git a/jernbanetur.mdwn b/jernbanetur.mdwn index ac933cad..40b277d7 100644 --- a/jernbanetur.mdwn +++ b/jernbanetur.mdwn @@ -24,7 +24,9 @@ To timer i jernbanens tegn. En byvandring med tog og til fods gennem fortidens, Alle deltagere skal have gyldig billet eller rejsekort. """]] -Jernbanen kom til København i 1847, og byens og banens historier er blandet. Turen starter i Hovedbanegårdens mylder. Vi ser på, hvordan banen har formet byen der omkring. Dernæst tager vi toget og drager gennem det gamle rangerterræn med DSBs værkstedsområder og ”Kineserbyen”. +Jernbanen kom til København i 1847, og byens og banens historier er blandet. Turen starter i Hovedbanegårdens mylder. Vi ser på, hvordan banen har formet byen der omkring. Dernæst tager vi toget et par stationer, og drager gennem det gamle rangerterræn med DSBs værkstedsområder og ”Kineserbyen”. + +[[Læs baggrundsartikel om "Det Gule Palæ", en af de karakteristiske bygninger på terænnet|/vejviseren/jernbanenyt_gul/]] Guiden fortæller undervejs om den logik, der ligger bag de store anlæg, ogom hvordan banedriften har ændret sig i de sidste årtier: Vi hører også om de nyste projekter i form af metrolinjer og kontroltårnet til det nationale signalsystem. -- cgit v1.2.3