diff options
author | paul <paul@web> | 2021-04-02 16:34:39 +0200 |
---|---|---|
committer | IkiWiki <ikiwiki.info> | 2021-04-02 16:34:39 +0200 |
commit | 637db9bdd409c4009774be11228aea4dbecfb95f (patch) | |
tree | 15c31f7062bafe8a18aee1b10c25158a3aeea3e5 | |
parent | fcaef19feb000c5599170f42af2cbb429afe0a0d (diff) |
-rw-r--r-- | faa_eleverne_med.mdwn | 2 |
1 files changed, 1 insertions, 1 deletions
diff --git a/faa_eleverne_med.mdwn b/faa_eleverne_med.mdwn index b299af4d..816ae482 100644 --- a/faa_eleverne_med.mdwn +++ b/faa_eleverne_med.mdwn @@ -8,7 +8,7 @@ Undervisning i et fri kan styrke elevernes opmærksomhed og deltagelse. Man skal *”Kan eleverne klare halvanden times byvandring uden at miste koncentrationen?”* Jeg får ofte den slags spørgsmål fra lærere der vil aftale en byvandring med fagligt indhold til en skole. For fortæller altid at opmlrksomheden har det rigtig godt på byvandringer. -I det følgende vil jeg forklare jeg hvordan jeg arbejder med opmærksomhed, distraktion, læring og tilstedeværelse inden for rammen af en udflugt. Normalt guider jeg klasser i udskoling og fra gymnasier med deres lærer; eller jeg laver ture med velmotiverede voksne kursister. +I det følgende vil jeg forklare, hvordan jeg arbejder med opmærksomhed, distraktion, læring og tilstedeværelse inden for rammen af en udflugt. Normalt guider jeg klasser i udskoling og fra gymnasier med deres lærer; eller jeg laver ture med velmotiverede voksne kursister. Byvandringerne der ligger til grund for min erfaringer, er på 1,5 til 2 timers længe, med evt. pause. Firmaet Byvandring.nu har ture for en række fag og aldersgrupper, fx, ”Kristendom i Købenavn”, ”Videnskabernes Havn”, ”Fra Rosenborg til Blåtårn.” (om Christian IV og Leonora Christines Jammersminde), ”Søren Kierkegaards Konfirmation.”. ”Det Moderne Gennembrud.”, ”Tove Ditlevsens Vesterbro”, Besættelsesture, fx ”De Skød en Stikker: Dagligdag og død på Amager 1940-45”, og ”Det Elektriske Testamente” om 80’erns digtere. |