From 637db9bdd409c4009774be11228aea4dbecfb95f Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: paul Date: Fri, 2 Apr 2021 16:34:39 +0200 Subject: --- faa_eleverne_med.mdwn | 2 +- 1 file changed, 1 insertion(+), 1 deletion(-) diff --git a/faa_eleverne_med.mdwn b/faa_eleverne_med.mdwn index b299af4d..816ae482 100644 --- a/faa_eleverne_med.mdwn +++ b/faa_eleverne_med.mdwn @@ -8,7 +8,7 @@ Undervisning i et fri kan styrke elevernes opmærksomhed og deltagelse. Man skal *”Kan eleverne klare halvanden times byvandring uden at miste koncentrationen?”* Jeg får ofte den slags spørgsmål fra lærere der vil aftale en byvandring med fagligt indhold til en skole. For fortæller altid at opmlrksomheden har det rigtig godt på byvandringer. -I det følgende vil jeg forklare jeg hvordan jeg arbejder med opmærksomhed, distraktion, læring og tilstedeværelse inden for rammen af en udflugt. Normalt guider jeg klasser i udskoling og fra gymnasier med deres lærer; eller jeg laver ture med velmotiverede voksne kursister. +I det følgende vil jeg forklare, hvordan jeg arbejder med opmærksomhed, distraktion, læring og tilstedeværelse inden for rammen af en udflugt. Normalt guider jeg klasser i udskoling og fra gymnasier med deres lærer; eller jeg laver ture med velmotiverede voksne kursister. Byvandringerne der ligger til grund for min erfaringer, er på 1,5 til 2 timers længe, med evt. pause. Firmaet Byvandring.nu har ture for en række fag og aldersgrupper, fx, ”Kristendom i Købenavn”, ”Videnskabernes Havn”, ”Fra Rosenborg til Blåtårn.” (om Christian IV og Leonora Christines Jammersminde), ”Søren Kierkegaards Konfirmation.”. ”Det Moderne Gennembrud.”, ”Tove Ditlevsens Vesterbro”, Besættelsesture, fx ”De Skød en Stikker: Dagligdag og død på Amager 1940-45”, og ”Det Elektriske Testamente” om 80’erns digtere. -- cgit v1.2.3