summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/opgaver.mdwn
blob: cb01dbbb7d4e83fb0f6fd5840491fac9f23cf043 (plain)

#OPGAVER

Opgaver kan lægges til byvandringer, og de indgår i vore udflugter. Opgaverne tager afsæt i turens eller dagens tema. Når I bestiller turen, aftaler vi stil og niveaufor opgaverne.

  • om I mest er til konkurrence eller hygge.
  • om I er til hastighed eller hovedbrud.
  • om I har særlig viden og lokalt kendskab.
  • om der skal indgå læring eller teambuilding.
  • alder.

##EKSEMLER PÅ OPGAVETYPER

##Quiz Om turens emne, om hvad I vælger eller blandet. Quiz kan laves til grupper eller enkeltpersoner.

##Fotobingo Deltagerne får et billedeark med detaljer fra ruten. Fotos er måske forsynet med kodebogstaver, så de danner en meddelelse når de kommer i rigtig rækkefølge.

##Fotoopstilling. Grupperne skal tage billedermed personer, måske med udgangspunkt i gamle fotos, eller i denhistorie der bliver fortalt på dagen. Det kræver en retfærdig dommer at finde det bedste!

##Paletten rundt eller Radaren rundt. Her går jagten på farverne og formerne i byen.

#Kig og Klip Brug øjnene, og fremstil byen med saks og papir. en særlig sjov øvelse, hvis hold andre deltagere skal gætte motiverne

##Digt og Dyst Konkurrence på hurtighed, versefødder, bueskydning eller fingerbrydning.

##Skattejagt. Ud fra forskellige spor finder grupperne vej. Byen og historien bliverdraget aktivt ind i jagten. Der er konvolutter mednødløsninger, hvis nogen ikke finder vej.

##Kodejagt Opgaveløsning baseret på QR-koder der aflæses med smartphones Det giver nye muligheder i at lave opgaver.