From 0f10db788fc9881133091514609bccde275da9cd Mon Sep 17 00:00:00 2001 From: "https://www.google.com/accounts/o8/id?id=AItOawkvAQ2pGG272FFZHZbpuyAFEGhj3ph3p9I" Date: Mon, 19 Aug 2013 16:19:06 +0200 Subject: --- vejviseren/underground.mdwn | 5 ++--- 1 file changed, 2 insertions(+), 3 deletions(-) (limited to 'vejviseren/underground.mdwn') diff --git a/vejviseren/underground.mdwn b/vejviseren/underground.mdwn index 983f0d7d..afd7a933 100644 --- a/vejviseren/underground.mdwn +++ b/vejviseren/underground.mdwn @@ -1,4 +1,3 @@ - [[!meta title="Sic Transit Nørreport Undergroundl"]] [[!if test="included()" then=""" @@ -15,9 +14,9 @@ else=""" [[!img rejsekort.jpg class=deco]] [[!img norreportforbi.jpg class=deco]] [[!img norreportslut.jpg class=deco]] -# Sic Transit Nørreport Underground +# Sic Transit Nørreport Underground -I august lukkede Danmarks første undergrundsperron. Den kom i drift i 1919 og var en eftertanke i planlægningen. I 94 år nåede den at være fjerntogsperron på Københavns travleste station. +I august 2013 lukkede Danmarks ældste undergrundsperron. Den kom i drift i 1919 og var en eftertanke i planlægningen. I 94 år nåede den at være fjerntogsperron på Københavns travleste station. Peronnen var smal, og togene stopppede med hvinende bremser. Her var damp eller lugten af diesel, mens mennesker stod klumpet sammen. Peronnen var endeløs, oplyst af blegt neonlys. Overhovedet ikke et rart sted - men et knudepunkt i trafikken som vi trolig fandt os i. Om det så var ved at stikke hovedet i en avis, proppe en smøg i kæften eller musik i ørerne. -- cgit v1.2.3