summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/vejviseren/underground.mdwn
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'vejviseren/underground.mdwn')
-rw-r--r--vejviseren/underground.mdwn6
1 files changed, 4 insertions, 2 deletions
diff --git a/vejviseren/underground.mdwn b/vejviseren/underground.mdwn
index 50a836a1..63e675e5 100644
--- a/vejviseren/underground.mdwn
+++ b/vejviseren/underground.mdwn
@@ -7,9 +7,11 @@ I august lukkede Danmarks første undergrundsperron. Den kom i drift i 1919 og v
Peronnen var smal, og togene stopppede med hvinende bremser. Her var damp eller lugten af diesel, mens mennesker stod klumpet sammen. Peronnen var endeløs, oplyst af blegt neonlys. Overhovedet ikke et rart sted - men et knudepunkt i trafikken som vi trolig fandt os i. Om det så var ved at stikke hovedet i en avis, proppe en smøg i kæften eller musik i ørerne.
-Nu er den lukket for arbejde, og opstår i ny og mere menneskevenlig form til April 2014. Det er tilladt at tænke tilbage på dette forfærdelige sted med vemod.
+Nu er den lukket for arbejde, og opstår i ny og mere menneskevenlig form til April 2014.
-**tag på byvandring.nu - i morgen kan det være for sent!**
+Nørrebro Underground gjorde gamle København til en moderne metropolis, med al den fremmedgørelse og sanselige ubehag der fulgte med den udmærkelse. Det er hermed tilladt at tænke tilbage på dette forfærdelige sted med vemod.
+
+**tag på byvandring.nu, du - i morgen kan være for sent, sgu'!**
[[!tag blog]]