summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/vejviseren/underground.mdwn
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'vejviseren/underground.mdwn')
-rw-r--r--vejviseren/underground.mdwn5
1 files changed, 2 insertions, 3 deletions
diff --git a/vejviseren/underground.mdwn b/vejviseren/underground.mdwn
index 983f0d7d..afd7a933 100644
--- a/vejviseren/underground.mdwn
+++ b/vejviseren/underground.mdwn
@@ -1,4 +1,3 @@
-
[[!meta title="Sic Transit Nørreport Undergroundl"]]
[[!if test="included()" then="""
@@ -15,9 +14,9 @@ else="""
[[!img rejsekort.jpg class=deco]]
[[!img norreportforbi.jpg class=deco]]
[[!img norreportslut.jpg class=deco]]
-# Sic Transit Nørreport Underground
+# Sic Transit Nørreport Underground
-I august lukkede Danmarks første undergrundsperron. Den kom i drift i 1919 og var en eftertanke i planlægningen. I 94 år nåede den at være fjerntogsperron på Københavns travleste station.
+I august 2013 lukkede Danmarks ældste undergrundsperron. Den kom i drift i 1919 og var en eftertanke i planlægningen. I 94 år nåede den at være fjerntogsperron på Københavns travleste station.
Peronnen var smal, og togene stopppede med hvinende bremser. Her var damp eller lugten af diesel, mens mennesker stod klumpet sammen. Peronnen var endeløs, oplyst af blegt neonlys. Overhovedet ikke et rart sted - men et knudepunkt i trafikken som vi trolig fandt os i. Om det så var ved at stikke hovedet i en avis, proppe en smøg i kæften eller musik i ørerne.