diff options
Diffstat (limited to 'vejviseren/frihavnstunnel/index.md')
-rw-r--r-- | vejviseren/frihavnstunnel/index.md | 22 |
1 files changed, 11 insertions, 11 deletions
diff --git a/vejviseren/frihavnstunnel/index.md b/vejviseren/frihavnstunnel/index.md index 64edbc04..7c74675c 100644 --- a/vejviseren/frihavnstunnel/index.md +++ b/vejviseren/frihavnstunnel/index.md @@ -6,7 +6,7 @@ En ny tunnel for cyklister og fodgængere genåbner passagen mellem Nordre Frihavnsgade og den gamle Frihavn, og bringer FN, Amerika Plads og Norgesbåden tættere på Trianglen. -[[!img nordhavntunnel.jpg class="blog" link="/vejviseren/frihavnstunnel"]] +{{ img(path="nordhavntunnel.jpg" class="blog" link="/vejviseren/frihavnstunnel") }} [[Læs mere...|/vejviseren/frihavnstunnel/]] @@ -18,12 +18,12 @@ Oslo rykker tættere på Østerbro Ny tunnel til Frihavnsområdet åbner fra Østerbro til den store verden, -[[!template id=note text="""Nye forbindelser. Vejviseren skriver om nye +{{ note(text="""Nye forbindelser. Vejviseren skriver om nye muligheder for at komme frem til fods og på cykel i København. Vi venter -stadig på åbningen af den højst forsinkede Inderhavnsbro."""]] +stadig på åbningen af den højst forsinkede Inderhavnsbro.""") }} -[[!img tunnelkaffe.jpg class="solo" caption="Ved indvielsen af den nye -tunnel 31.-7. 2015 serveres kaffe og croissanter"]] +{{ img(path="tunnelkaffe.jpg" class="solo" caption="Ved indvielsen af den nye +tunnel 31.-7. 2015 serveres kaffe og croissanter") }} Med åbningen af en ny cykel- og fodgængertunnel fra enden af Nordre Frihavnsgade til Kalkbrænderihavnsgade er afstanden mellem Trianglen @@ -35,7 +35,7 @@ Det er ikke kun DFDS-terminalen der kommer tættere på det centrale Østerbro, det afkorter også arbejdsvejen for ansatte i FN-byen og dem med arbejde, bolig eller ærinder andre steder på Amerika Plads. -[[!img un_city.jpg class="solo" caption="FN-byen ved Mamormolen."]] +{{ img(path="un_city.jpg" class="solo" caption="FN-byen ved Mamormolen.") }} Det vil forhåbentlig hjælpe til at binde de nye bydele sammen med de gamle. For der er en klar forskel på Østerbro og havnen, hvor jernbanen @@ -45,8 +45,8 @@ indbydende for bløde trafikanter. Her kommer der mening til navnet Nordre Frihavnsgade, for nu fører den faktisk til Frihavnen istedet for at ende i et T-kryds ved Nordhavn Station. -[[!img spanolsenmaleri.jpg class="solo" caption="Vægmaeriet af den gamle Frihavn er baseret -på Ib Spang Olsens tegnede eringingsbog 'Lille Dreng på Østerbro'"]] +{{ img(path="spanolsenmaleri.jpg" class="solo" caption="Vægmaeriet af den gamle Frihavn er baseret +på Ib Spang Olsens tegnede eringingsbog 'Lille Dreng på Østerbro'") }} Det er et ganske stateligt område i den gamle Frihavn, men ikke et ret livligt ét. Der er store arbejdspladser og lejligheder med udsigt over @@ -57,7 +57,7 @@ der ses som vægmalerier ved tunellen. En af de få gamle bygninger er den smukke Frihavn Station, der står som et levn mellem alt det nye. Det er en bagelbutik, og en af de få muligheder for at få noget nem mad i området. -[[!img frihavnstation.jpg class="solo"]] +{{ img(path="frihavnstation.jpg" class="solo") }} Nordmænd på miniferie dér skal hellere søge gennem tunnelen og ind på Østerbro. Man skal lige ned til Strandboulevarden og hundrede meter videre @@ -67,8 +67,8 @@ livligt og laid back. [[Læs om byvandringer og cykelture på Østerbro.|osterbro]] Her kan man også se vores cykeltur i Frihavns- og Nordhavnsområdet. -[[!img norgestermnial.jpg class="solo" caption="Terminalen til DFDS Norgesbåde -med UN City og det nye Åthusgadekvarter i baggrunden."]] +{{ img(path="norgestermnial.jpg" class="solo" caption="Terminalen til DFDS Norgesbåde +med UN City og det nye Åthusgadekvarter i baggrunden.") }} """]] |