summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
-rw-r--r--faa_eleverne_med.mdwn2
1 files changed, 1 insertions, 1 deletions
diff --git a/faa_eleverne_med.mdwn b/faa_eleverne_med.mdwn
index b299af4d..816ae482 100644
--- a/faa_eleverne_med.mdwn
+++ b/faa_eleverne_med.mdwn
@@ -8,7 +8,7 @@ Undervisning i et fri kan styrke elevernes opmærksomhed og deltagelse. Man skal
*”Kan eleverne klare halvanden times byvandring uden at miste koncentrationen?”* Jeg får ofte den slags spørgsmål fra lærere der vil aftale en byvandring med fagligt indhold til en skole. For fortæller altid at opmlrksomheden har det rigtig godt på byvandringer.
-I det følgende vil jeg forklare jeg hvordan jeg arbejder med opmærksomhed, distraktion, læring og tilstedeværelse inden for rammen af en udflugt. Normalt guider jeg klasser i udskoling og fra gymnasier med deres lærer; eller jeg laver ture med velmotiverede voksne kursister.
+I det følgende vil jeg forklare, hvordan jeg arbejder med opmærksomhed, distraktion, læring og tilstedeværelse inden for rammen af en udflugt. Normalt guider jeg klasser i udskoling og fra gymnasier med deres lærer; eller jeg laver ture med velmotiverede voksne kursister.
Byvandringerne der ligger til grund for min erfaringer, er på 1,5 til 2 timers længe, med evt. pause. Firmaet Byvandring.nu har ture for en række fag og aldersgrupper, fx, ”Kristendom i Købenavn”, ”Videnskabernes Havn”, ”Fra Rosenborg til Blåtårn.” (om Christian IV og Leonora Christines Jammersminde), ”Søren Kierkegaards Konfirmation.”. ”Det Moderne Gennembrud.”, ”Tove Ditlevsens Vesterbro”, Besættelsesture, fx ”De Skød en Stikker: Dagligdag og død på Amager 1940-45”, og ”Det Elektriske Testamente” om 80’erns digtere.