diff options
-rw-r--r-- | todo.mdwn | 83 |
1 files changed, 55 insertions, 28 deletions
@@ -1,26 +1,54 @@ -#Todo - - -[[!img overformynderiet.jpg]] -[[!img dieselvindue.jpg size="200x200"]] - -BILLEDER: Standarcformater til fx. 4:3 (300:225)format, firkantet format. Muligvis også "friseformat" på 3:1 (300:100) - -FARBAR: opdelt i måske 3 blokke: Aktuelle ture (liste) Sidste Nyt (blog) - Fremhævet tur (evt. tilfældig) - -AKTUELLE TURE - kalenderfunktion med de nærmest kommende ture. Er der mulighed for noget der opdaterer sig selv? +[[!img overformynderiet.jpg class=deco]] +[[!img dieselvindue.jpg class=deco size="200x200"]] -AKTUELLE TURE - Er der mulighed for at købe og betale ture o.a. i forvejen - og at sende billet (ifgl. udfydt skema) eller en kode? - -BLOG: Bedre placering af illustrationer. De lægger sig fint i nyhedsbrevet, men ikke på blogsiden, hvor de lægger sig til højre for den enkelte post. - -BLOG: hvordan laver jeg forfatter nametags på enkelte poster. I nyhedsbrevet står de frem som forfattet af "anonymous" - -BLOG - Indholdsfortegnelse: Der skal være en lille liste ved bloggen (i Farbar?) af de nyeste poster. Der skal være en oversigtsside med samlet indhold. Både i tid og efter tags. - -BLOG - når jeg feeder ind i nyhedsbrevet, så står der nyhedder fra BLOG - jeg vil gerne havde bloggens navn til at fremstå som: Vejviseren (jeg har kodet det, ikke testet det endnu). +#Todo -Her kan tags til indlæg være nyttigt, så den store indholdsfortegnelse kan bruges som register. +BILLEDER: Standarcformater til fx. 4:3 (300:225)format, firkantet format. +Muligvis også "friseformat" på 3:1 (300:100) +: Det giver størst frihed, hvis du styrer formaterne selv, når du lægger + dem ind. Jeg anbefaler en bredde på 600px i 3.4 formatet. I min egen + blog bruger jeg et nedskaleret eller beskåret billede til inline + visning. Det tager ikke så meget plads op og giver smagsprøverne den + her "blog roll" feeling. Desværre kan Ikiwiki ikke gøre dette automatisk + (på nuværende tidspunkt). + +FARBAR: opdelt i måske tre blokke: Aktuelle ture (liste), Sidste Nyt (blog) +og Fremhævet tur (evt. tilfældig). +: Jeg går videre med det i uge 2 og tester det på en intern side, fx + todo eller [blog]. Jeg kan skele til hvordan det er gjort på letsgo.dk. + +AKTUELLE TURE: kalenderfunktion med de nærmest kommende ture. +Er der mulighed for noget der opdaterer sig selv? +: Nej + +AKTUELLE TURE: Er der mulighed for at købe og betale ture o.a. i forvejen +- og at sende billet (ifgl. udfydt skema) eller en kode? +: Desværre ikke. Det kan vare år før det evt bliver realiseret. + +BLOG: Bedre placering af illustrationer. De lægger sig fint i nyhedsbrevet, +men ikke på blogsiden, hvor de lægger sig til højre for den enkelte post. +: Nyhedsbrevet skræller al hjemmesidens CSS bort. Problemet på bloggen + - og generelt på byvandring.nu er løst ved at frisebillederne har fået + deres egen CSS class. + +BLOG: hvordan laver jeg forfatter nametags på enkelte poster. I +nyhedsbrevet står de frem som forfattet af "anonymous". +: Der er tilføjet [[!meta name="Paul Hartvigson"]] på siden blog. Hvis + test giver negativt resultat, så kopier det ind på det specifikke indlæg + og test igen. Giv venligst en tilbagemelding på resultatet. + +BLOG - Indholdsfortegnelse: Der skal være en lille liste ved bloggen +(i Farbar?) af de nyeste poster. Der skal være en oversigtsside med +samlet indhold. Både i tid og efter tags. Her kan tags til indlæg være +nyttigt, så den store indholdsfortegnelse kan bruges som register. +: Automatisk arkivfunktion kan nemt etableres. Sig til når du vil teste + noget konkret. + +BLOG - når jeg feeder ind i nyhedsbrevet, så står der nyheder fra BLOG +- jeg vil gerne havde bloggens navn til at fremstå som: Vejviseren +(jeg har kodet det, ikke testet det endnu). +: Meld testresultatet tilbage. Jeg regner med at problemet løser sig + selv når der blogindlæggene i fremtiden leveres fra /vejviseren. Slet venligst uaktuelle punkter! @@ -35,7 +63,7 @@ Slet venligst uaktuelle punkter! ###Manual. HASTER IKKE! Det er svært for mig at overskue funktioner og muligheder i programmet. Måske kunne jeg opbygge en manual set fra brugerperspektiv. -Det ville være interessant, ikke blot for dig, men for alle vores ikiwikibrugere, ja også på verdensplan. +Brug denne [[side|instruktioner]] ###Billedstørrelser Billeder skal markeres med !img - så bliver de til links, og størrelsen kan markeres. Se eksemplerne ovenfor (i redigeringsmodus). @@ -56,15 +84,14 @@ For overskuelighedens skyld laver vi den konvention at tags placeres i bunden af ###Andre sprog Engelske sider - et flag at klikke på, eller noget lignende - til at komme til en (lille) engelsksproget afdeling af sitet - måske kan jeg lave et andet layout her MED TIDEN. -Skriv en introside, så lægger jeg et lille flag ned i footeren, når der er noget at henvise til. Vi skal lave et lille parallelt website med menuer og det hele. Man skal nok også kunne komme tilbage igen. +Skriv en introside, så lægger jeg et lille flag ned i footeren, når der er noget at henvise til. Vi skal lave et lille parallelt website med menuer og det hele. Man skal også kunne komme tilbage igen. ###Undervisningsture -Særligt layout: Med nogle få midler vise at det er en særlig afdeling af sitet, men stadig det samme. +En særlig afdeling af sitet, men stadig det samme. -- Der skal være en særlig menubar. Kan også være en særlig version af sidebar. -- Et nyt logo (kridt på tavle fx.) -[[!img byvandring_uv.png]] -- Der er lidt mere tekst på de beskrivelser. Så der skal flere billeder ind. +* Der skal være en særlig menubar. Kan også være en særlig version af sidebar. +* Et andet logo (kridt på tavle) +* Der er lidt mere tekst på de beskrivelser, då der skal flere billeder ind. ###Artikel til download Upload en pdf-fil og lav en henvisning (link). Det er god stil at skrive hvor meget den fylder. |