diff options
author | https://www.google.com/accounts/o8/id?id=AItOawnDHAqtpGqONpXAXWdnqqWFjeWgcsojN3g <Paul@web> | 2014-03-19 17:37:55 +0100 |
---|---|---|
committer | byvandring.nu website <bynu@mail.bitbase.dk> | 2014-03-19 17:37:55 +0100 |
commit | dd08530fab5d29c5dc10a78c959e47cfa9ab5a01 (patch) | |
tree | 00db0c839fb608608f017171667de2dab2e2a38a | |
parent | 8aae94679755a7c968982e23f1e646915b7aee78 (diff) |
-rw-r--r-- | vejviseren/udfordringen.mdwn | 3 |
1 files changed, 1 insertions, 2 deletions
diff --git a/vejviseren/udfordringen.mdwn b/vejviseren/udfordringen.mdwn index 13128f27..f2d2931b 100644 --- a/vejviseren/udfordringen.mdwn +++ b/vejviseren/udfordringen.mdwn @@ -40,7 +40,7 @@ Kommunens grænse gik ved Lygteåen. På den anden side af broen var der ikke de I 1901 fik Københavns Kommune overhalet de fleste spekulanter inden om, og opkøbte flere sogne, og pressede Hovedstadens grænser helt ud til Husum, Vanløse Valby og Kongens Enghave. Frederikssundsvej kom efterhånden til at føre til nye bydele med arbejderlejligheder og vidstrakte villaveje. Men man mærker stadig den brudlinjen, hvor grænsebroen gik over Lygteåen. -[[!img nrrebrostation1930.jpg align="right" size="" alt=""]] +[[!img nrrebrostation1930.jpg align="right" size="" alt="" class=solo]] S-togsbanen løber nogenlunde langs den gamle kommunegrænse – den eneste højbane i København – med porte ind til værksteder neden under. Men banen er først fra 1930 (ligesom billedet herover). Forgængeren løb skråt gennem det nuværende Nørrebro, hvor der nu er parker og cykelstier. @@ -88,4 +88,3 @@ Området var også en udfordring for firs år siden, men der var også en kunstn [[!tag blog vejviseren]] - |