diff options
author | paul <paul@web> | 2020-11-22 20:12:07 +0100 |
---|---|---|
committer | IkiWiki <ikiwiki.info> | 2020-11-22 20:12:07 +0100 |
commit | a5a54983f7d2504fca7cacd1f73edccf619786b0 (patch) | |
tree | 58612dd005c87d63da92681e3d403a7e1a691073 | |
parent | 284fe98a2ddd692bb80bab6a3637ad493889fd38 (diff) |
-rw-r--r-- | jernbanetur.mdwn | 5 |
1 files changed, 2 insertions, 3 deletions
diff --git a/jernbanetur.mdwn b/jernbanetur.mdwn index 2c6eacc3..febc86e9 100644 --- a/jernbanetur.mdwn +++ b/jernbanetur.mdwn @@ -4,8 +4,7 @@ [[!img gulepalae.jpg class=overview link=/jernbanetur]] Byvandring på banen følger jernbanens historie i København. -Det er et par timer i transportens tegn – på perroner, i S-toget, -på broer med overblik. Vi kommer til centrale steder i København, +Det er et par timer i transportens tegn – særligt i området ved Otto Busses Vej. Vi kommer til centrale steder i København, som banen har formet, og tager smutveje til nogle af de svært tilgængelige områder, der hører til toghistorien. @@ -28,7 +27,7 @@ To timer i jernbanens tegn. En byvandring med tog og til fods gennem fortidens, """]] -Jernbanen kom til København i 1847, og byens og banens historier er blandet sammen. Nu står det gamle rengerterræn og værkstedsområde for at blive en del af det nye Vesterbro og København. +Jernbanen kom til København i 1847, og byens og banens historier er blandet sammen. Nu står det gamle rengerterræn og værkstedsområdet ved Otto Busses Vej overfor at blive en del af det nye Vesterbro og København. ###Start fra Hovedbanegården eller Carlsberg. Turen kan begynde i Hovedbanegårdens mylder. Vi tager jernbanehistorien fra start. og ser på, hvordan banen har |