summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
authorpaul <paul@web>2020-11-22 20:12:07 +0100
committerIkiWiki <ikiwiki.info>2020-11-22 20:12:07 +0100
commita5a54983f7d2504fca7cacd1f73edccf619786b0 (patch)
tree58612dd005c87d63da92681e3d403a7e1a691073
parent284fe98a2ddd692bb80bab6a3637ad493889fd38 (diff)
-rw-r--r--jernbanetur.mdwn5
1 files changed, 2 insertions, 3 deletions
diff --git a/jernbanetur.mdwn b/jernbanetur.mdwn
index 2c6eacc3..febc86e9 100644
--- a/jernbanetur.mdwn
+++ b/jernbanetur.mdwn
@@ -4,8 +4,7 @@
[[!img gulepalae.jpg class=overview link=/jernbanetur]]
Byvandring på banen følger jernbanens historie i København.
-Det er et par timer i transportens tegn – på perroner, i S-toget,
-på broer med overblik. Vi kommer til centrale steder i København,
+Det er et par timer i transportens tegn – særligt i området ved Otto Busses Vej. Vi kommer til centrale steder i København,
som banen har formet, og tager smutveje til nogle af de svært
tilgængelige områder, der hører til toghistorien.
@@ -28,7 +27,7 @@ To timer i jernbanens tegn. En byvandring med tog og til fods gennem fortidens,
"""]]
-Jernbanen kom til København i 1847, og byens og banens historier er blandet sammen. Nu står det gamle rengerterræn og værkstedsområde for at blive en del af det nye Vesterbro og København.
+Jernbanen kom til København i 1847, og byens og banens historier er blandet sammen. Nu står det gamle rengerterræn og værkstedsområdet ved Otto Busses Vej overfor at blive en del af det nye Vesterbro og København.
###Start fra Hovedbanegården eller Carlsberg.
Turen kan begynde i Hovedbanegårdens mylder. Vi tager jernbanehistorien fra start. og ser på, hvordan banen har