summaryrefslogtreecommitdiff
diff options
context:
space:
mode:
authorsiri <siri@web>2015-05-11 11:21:38 +0200
committerbyvandring.nu website <bynu@mail.bitbase.dk>2015-05-11 11:21:38 +0200
commit706d24537c6a6b774734e4bd9967a9738eb07eaa (patch)
treec0a5700b006f48fc5a89781173e5168a8390ccc3
parent7c61df890ec812ebc6d1accd542a6748454197d0 (diff)
Add link to åben tur.
-rw-r--r--jernbanetur.mdwn4
1 files changed, 3 insertions, 1 deletions
diff --git a/jernbanetur.mdwn b/jernbanetur.mdwn
index e28472f0..1effa6ee 100644
--- a/jernbanetur.mdwn
+++ b/jernbanetur.mdwn
@@ -24,6 +24,8 @@ To timer i jernbanens tegn. En byvandring med tog og til fods gennem fortidens,
Alle deltagere skal have gyldig billet eller rejsekort.
"""]]
+[[Turen er åben tur d. 25.-5. 2015. Læs mere her.|aabneture/#index12h2]]
+
Jernbanen kom til København i 1847, og byens og banens historier er blandet. Turen starter i Hovedbanegårdens mylder. Vi ser på, hvordan banen har formet byen der omkring. Dernæst tager vi toget et par stationer, og drager gennem det gamle rangerterræn med DSBs værkstedsområder og ”Kineserbyen”.
[[Læs baggrundsartikel om "Det Gule Palæ", en af de karakteristiske bygninger på terænnet|/vejviseren/jernbanenyt_gul/]]
@@ -41,7 +43,7 @@ Banen har sat sit præg på andre steder end ved København .. Nørrebro er form
Turen til Nørrebro kan også gå med tog over Ny Ellebjerg Station, som skal med i regionaltogstrafikken fra år 2018, samt Flintholm, der er et nyt knudepunkt i trafikken med krydsende S-togs og metrolinier.
Vi kan også lave en cykeltur med jernbanetema, hvor man følger fortidens spor i et rask tempo. [[Læs mere om cykelture.|cykelture]]
+"""]]
[[!tag vesterbro]]
-"""]]