diff options
author | https://www.google.com/accounts/o8/id?id=AItOawnDHAqtpGqONpXAXWdnqqWFjeWgcsojN3g <Paul@web> | 2015-02-11 09:02:43 +0100 |
---|---|---|
committer | byvandring.nu website <bynu@mail.bitbase.dk> | 2015-02-11 09:02:43 +0100 |
commit | 635e97b633b854c7bb7d51f5419df7d2087c7457 (patch) | |
tree | 20dcf530eca2461f130b7c8f810de5276c6e3206 | |
parent | cc83fee7fe22c7e4580766b8b50e9477c2cda649 (diff) |
-rw-r--r-- | jernbanetur.mdwn | 4 |
1 files changed, 4 insertions, 0 deletions
diff --git a/jernbanetur.mdwn b/jernbanetur.mdwn index 3d7951fb..ac933cad 100644 --- a/jernbanetur.mdwn +++ b/jernbanetur.mdwn @@ -28,6 +28,10 @@ Jernbanen kom til København i 1847, og byens og banens historier er blandet. Tu Guiden fortæller undervejs om den logik, der ligger bag de store anlæg, ogom hvordan banedriften har ændret sig i de sidste årtier: Vi hører også om de nyste projekter i form af metrolinjer og kontroltårnet til det nationale signalsystem. +**NB. Besøg i værksteder og tekniske installationer kræver forudgående aftaler. Derfor opfordrer til at bestille i god tid, hvis det skal indgå i turen.** + +--- + ##Variant: Ny Ellebjerg – Flintholm - Nørrebro Banen har sat sit præg på andre steder end ved København .. Nørrebro er formet af linier og stationer, der i stort omfang er forsvundet igen, men som har formet bydelen. I dag arbejdes der på flere metrostationer. |