# Citater om Coaching Evaluering / Udbytte for Kursusident 05079808 - Siri Reiter 0305681814: side 1. • Gennemgang af handlingsplan fra AF. • Opstilling af mål for Coaching: Selvforsørgelse. • Tager skridt til at få fremstillet visitkort. • Laver opsøgende salg hos eksisterende kunder. • Laver budget. Justerer budget. Er tilfreds med budget. • Anvender gennem hele forløbet metoden Listeteknik for afklaring - f.eks. ”Hvordan opsøge nye kunder” og ”Hvad afholder mig fra at kontakte forlagsredaktører” - m.v. • Bliver gennem Coaching forløbet mere og mere bevidst om og realistisk omkring hvad det er muligt at nå i et givent tidsrum, herunder øget fokus på prioritering af ”det vigtigste først”. Og, at det at være selvstændig erhvervsdrivende - også - indebærer tid til overblik, planlægning og administration. Indimellem rokkes ved tidsplaner FORDI ting bare tager den tid de nu ta’r. • K bliver klar over, at hun ved prissætning IKKE skal tage ansvar for kundens økonomi og at hun skal prissætte så surhed undgås ved ekstraarbejde. • Har defineret indsatsområder i.f.t. at få nye kunder. • På vej til større ro og accept omkring af være som SR nu er. • Får undervejs en del gode ideer - f.eks. produktblad om ”foredrag” om Grafisk Design. Hvad er Grafisk Design og hvordan kan nye kunder få gavn og glæde af at investere / handle med K. • Bliver klar over at tekster skal være overskuelige for kunderne. • Ser et ”arbejdspunkt” m.h.t. at kunne finde FRED og ro indeni ved udsigten til at skulle holde foredrag / salgspræsentationer / være i spørgepanel / give ideer til kunder. • Vigtigt, at være tilfredsstillet i hvilen. • Mister en uges tid - balancen... der er for meget arbejde til den tid der er til rådighed...får fornyet overblik gennem samtale og coaching - og - sætter fokus på at stabilisere sin arbejdsindsats, planlægning, prioritering og gennemførelse. Konstaterer efterfølgende at frustrationen - var forbigående. • Får mange hjemmeopgaver - bl.a.: ”Hvis der er noget jeg er i tvivl om - UNDERSØG det” • K sætter fokus på at lave gode OG korte ansøgninger. • K fokuserer gennem hele Coachingforløbet på at finde ind til sin UNIKNESS: Hvad ER det, der er helt specielt ved SR og hendes måde at lave Grafisk Design på / undervise m.v. • Et særkende for SR er, at hun laver design med holdning. • K er også i hele forløbet fokuseret på fragmenter til brug for opbygning af sin hjemmeside på internettet. • Indser, især i begyndelsen af forløbet, at ”ar på sjælen” KAN være medvirkende til - barrierer omkring at turde lave opsøgende salg - og - at modtage ros og rimelig betaling. • Glæder sig - ekstra - den dag, hvor det synes REALISTISK (gennem gentagne gange at have lavet budget) at skabe indtægter. • K indser - at hun rent FAKTISK arbejder på at realisere sin virksomhed HELE TIDEN - også - udover de opgaver som er fakturerbare. Og, glædes. Det samme gør jeg, som Coach, idet det viser mig, AT målet om, at være selvforsørgende, er opnåeligt. side 2. • K’s bevidsthed om at fakturere øges gennem hele forløbet. JA, dette kan faktureres, og JA, nu skriver og afsender jeg, igen, fakturaer. Det ER en del af selvforsørgelse - og - JA, jeg må gerne sætte pris på mig selv. OG: JA, kunderne betaler. • Får en idé om at inddele sine mange gøremål i intervaller a 15 minutter - samt - at udskrive opgaver på kort. Dette viser sig vældig brugbart i.f.m. at nå ”det hele”. • Bliver glad for ordet: Tidsrealist. • K laver et FLOT mindmap med inddeling af dagens opgaver i perioderne: 7-10, 10-16, 16-18 og 18-23. Virkelig godt og flot. Og, viser det sig, brugbart. • I hele forløbet vokser SR’s optimisme omkring AT kunne skabe sin egen indtægt. • K bliver, ifølge hende selv, bedre og bedre til at gøre de vigtigste ting først. • K bliver undervejs meget glad for at bruge sin daglige kalender, i hvilken arbejdsopgaver, anvendt arbejdstid m.m.m. indføres. Forud for dette har SR udviklet og anvendt forskellige skemaer, som dog i praksis viser sig - ikke - at give det ønskede overblik. • Får gode ideer til markedsføring og målgrupper • Lægger strategi for grounding = hvordan ”liige” få ro og overblik når det er påkrævet. • K gør sig overvejelser omkring Markedsføringsplan kontra Kommunikationsplan. • Øger vedvarende sit energi- og aktivitetsniveau: Henvender sig til både kendte og nye kunder, bruger sine nye visitkort mere og mere intensivt og fokuserer fortsat på at udvikle sit web-site. • Generelt har K fået indfriet sine forventninger til Coachingforløbet. • Fremtidige fokuspunkter er, fortsat at have fokus på at indarbejde gode vaner og rutiner - samt at blive ved med at være udadvendt og opsøgende - og - at være det mere. • Overvejer gennem pressen, at gøre opmærksom på sin eksistens. Evt. at fortælle den gode historie om udbyttet af dette Coachingforløb... • K vil udarbejde kontrakter til kommende abonnenter. • K forstår værdien af at ”ventilering” / tankedeling / giver ny klarhed og handleimpulser. • K konstaterer, AT hun i sit liv har erfaringer med, AT det hun forestiller sig BLIVER, som hun forestiller sig... og - at denne erfaring kan anvendes - konstruktivt. • K slutter forløbet med at mene, AT hun TØR udsende pressemeddelelser - og - at hun er tilfreds med det opnåede udbytte. • Cirka 5 uger efter Coachingforløbets afslutning meddeler K, at hun er blevet mærkbart bedre til at motivere og aktivere sig selv.