summaryrefslogtreecommitdiff
path: root/coaching
diff options
context:
space:
mode:
Diffstat (limited to 'coaching')
-rw-r--r--coaching/citater.mdwn47
1 files changed, 0 insertions, 47 deletions
diff --git a/coaching/citater.mdwn b/coaching/citater.mdwn
index b6dda723..8b137891 100644
--- a/coaching/citater.mdwn
+++ b/coaching/citater.mdwn
@@ -1,48 +1 @@
-# Citater om Coaching
-##Evaluering / Udbytte af aktiveringsforløb
-
-K er arbejdsledig og har selvstændigt bierhverv som grafisk designer.
-
-* Gennemgang af handlingsplan fra AF.
-* Opstilling af mål for Coaching: Selvforsørgelse.
-* Tager skridt til at få fremstillet visitkort.
-* Laver opsøgende salg hos eksisterende kunder.
-* Laver budget. Justerer budget. Er tilfreds med budget.
-* Anvender gennem hele forløbet metoden Listeteknik for afklaring - f.eks. ”Hvordan opsøge nye kunder” og ”Hvad afholder mig fra at kontakte forlagsredaktører” - m.v.
-* Bliver gennem Coaching forløbet mere og mere bevidst om og realistisk omkring hvad det er muligt at nå i et givent tidsrum, herunder øget fokus på prioritering af ”det vigtigste først”. Og, at det at være selvstændig erhvervsdrivende - også - indebærer tid til overblik, planlægning og administration. Indimellem rokkes ved tidsplaner FORDI ting bare tager den tid de nu ta’r.
-* K bliver klar over, at hun ved prissætning IKKE skal tage ansvar for kundens økonomi og at hun skal prissætte så surhed undgås ved ekstraarbejde.
-* Har defineret indsatsområder i.f.t. at få nye kunder.
-* På vej til større ro og accept omkring af være som SR nu er.
-* Får undervejs en del gode ideer - f.eks. produktblad om ”foredrag” om Grafisk Design. Hvad er Grafisk Design og hvordan kan nye kunder få gavn og glæde af at investere / handle med K.
-* Bliver klar over at tekster skal være overskuelige for kunderne.
-* Ser et ”arbejdspunkt” m.h.t. at kunne finde FRED og ro indeni ved udsigten til at skulle holde foredrag / salgspræsentationer / være i spørgepanel / give ideer til kunder.
-* Vigtigt, at være tilfredsstillet i hvilen.
-* Mister en uges tid - balancen... der er for meget arbejde til den tid der er til rådighed...får fornyet overblik gennem samtale og coaching - og - sætter fokus på at stabilisere sin arbejdsindsats, planlægning, prioritering og gennemførelse. Konstaterer efterfølgende at frustrationen - var forbigående.
-* Får mange hjemmeopgaver - bl.a.: ”Hvis der er noget jeg er i tvivl om - UNDERSØG det”
-* K sætter fokus på at lave gode OG korte ansøgninger.
-* K fokuserer gennem hele Coachingforløbet på at finde ind til sin UNIKNESS: Hvad ER det, der er helt specielt ved SR og hendes måde at lave Grafisk Design på / undervise m.v.
-* Et særkende for SR er, at hun laver design med holdning.
-* K er også i hele forløbet fokuseret på fragmenter til brug for opbygning af sin hjemmeside på internettet.
-* Indser, især i begyndelsen af forløbet, at ”ar på sjælen” KAN være medvirkende til - barrierer omkring at turde lave opsøgende salg - og - at modtage ros og rimelig betaling.
-* Glæder sig - ekstra - den dag, hvor det synes REALISTISK (gennem gentagne gange at have lavet budget) at skabe indtægter.
-* K indser - at hun rent FAKTISK arbejder på at realisere sin virksomhed HELE TIDEN - også - udover de opgaver som er fakturerbare. Og, glædes. Det samme gør jeg, som Coach, idet det viser mig, AT målet om, at være selvforsørgende, er opnåeligt.
-* K’s bevidsthed om at fakturere øges gennem hele forløbet. JA, dette kan faktureres, og JA, nu skriver og afsender jeg, igen, fakturaer. Det ER en del af selvforsørgelse - og - JA, jeg må gerne sætte pris på mig selv. OG: JA, kunderne betaler.
-* Får en idé om at inddele sine mange gøremål i intervaller a 15 minutter - samt - at udskrive opgaver på kort. Dette viser sig vældig brugbart i.f.m. at nå ”det hele”.
-* Bliver glad for ordet: Tidsrealist.
-* K laver et FLOT mindmap med inddeling af dagens opgaver i perioderne: 7-10, 10-16, 16-18 og 18-23. Virkelig godt og flot. Og, viser det sig, brugbart.
-* I hele forløbet vokser SR’s optimisme omkring AT kunne skabe sin egen indtægt.
-* K bliver, ifølge hende selv, bedre og bedre til at gøre de vigtigste ting først.
-* K bliver undervejs meget glad for at bruge sin daglige kalender, i hvilken arbejdsopgaver, anvendt arbejdstid m.m. indføres. Forud for dette har SR udviklet og anvendt forskellige skemaer, som dog i praksis viser sig - ikke - at give det ønskede overblik.
-* Får gode ideer til markedsføring og målgrupper
-* Lægger strategi for grounding = hvordan ”liige” få ro og overblik når det er påkrævet.
-* K gør sig overvejelser omkring Markedsføringsplan kontra Kommunikationsplan.
-* Øger vedvarende sit energi- og aktivitetsniveau: Henvender sig til både kendte og nye kunder, bruger sine nye visitkort mere og mere intensivt og fokuserer fortsat på at udvikle sit web-site.
-* Generelt har K fået indfriet sine forventninger til Coachingforløbet.
-* Fremtidige fokuspunkter er, fortsat at have fokus på at indarbejde gode vaner og rutiner - samt at blive ved med at være udadvendt og opsøgende - og - at være det mere.
-* Overvejer gennem pressen, at gøre opmærksom på sin eksistens. Evt. at fortælle den gode historie om udbyttet af dette Coachingforløb...
-* K vil udarbejde kontrakter til kommende abonnenter.
-* K forstår værdien af at ”ventilering” / tankedeling / giver ny klarhed og handleimpulser.
-* K konstaterer, AT hun i sit liv har erfaringer med, AT det hun forestiller sig BLIVER, som hun forestiller sig, og at denne erfaring kan anvendes konstruktivt.
-* K slutter forløbet med at mene, AT hun TØR udsende pressemeddelelser - og - at hun er tilfreds med det opnåede udbytte.
-* Cirka 5 uger efter Coachingforløbets afslutning meddeler K, at hun er blevet mærkbart bedre til at motivere og aktivere sig selv.